15-545  BIAŁYSTOK
ul. CIOŁKOWSKIEGO 24


Telefon: (085) 740 35 35

Tel/Fax:  (085) 740 35 36

Kom.       690 025 023



Email:     biuro@alar.pl
        




Nowoczesne urządzenia - GPS

Nadajniki LA-600 i LA-300 to nowoczesne i profesjonalne urządzenia, przeznaczone są do monitorowania pozycji pojazdów z wykorzystaniem satelitarnych systemów pozycjonowania

Przekazują informacje o położeniu i stanie pojazdu do centrum monitorowania za pośrednictwem sieci telefonii komórkowych w technologii GSM/GPRS. Urządzenia powstają przy wykorzystaniu nowoczesnej automatycznej linii montażowej, w oparciu o bardzo rygorystyczne procedury kontroli jakości, co przekłada się na wysoką powtarzalność w procesie produkcji oraz najwyższą niezawodność.


Uzyskana homologacja na zgodność z Regulaminem 10, wydana przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej nr E 20 10 R-04 3393 pozwala na zastosowanie urządzenia w niemal dowolnym obiekcie wykorzystywanym w drogowym transporcie kołowym.

Są to między innymi:

samochody ciężarowe
samochody osobowe i dostawcze
Przyczepy i naczepy
motocykle
ciągniki

Charakterystyka nadajników LA-600/LA-300

zasilanie +12V/+24V, (Imin=15mA, Imax=500mA, Iśr=60mA
wejście ACC (zapłon – zmienia tryb pracy urządzenia),
2 wejścia uniwersalne „sterowane masą” (WE1,WE2),
2 wejścia uniwersalne „sterowane plusem” (WE3,WE4),
wejście blokowania/uzbrajania wejść uniwersalnych,
2 analogowe wejścia pomiarowe z ustawianym progiem alarmowym (zakres 0-30VDC),
interfejs 1-Wire do czytników pastylek (i-Button) i termometrów cyfrowych DALLAS,
wbudowana pamięć danych o zdarzeniach i położeniu
wbudowany akumulator awaryjny,
uniwersalne wyjście sterujące typu OC (Imax=300mA)
możliwość zdalnej konfiguracji urządzenia (transmisja danych lub SMS) oraz zdalnej aktualizacji oprogramowania wewnętrznego sterownika.

Funkcjonalności dostępne tylko w wersji LA-600

interfejs magistrali szeregowej RS485 (sondy paliwa, akcesoria),
interfejs magistrali cyfrowej CAN-BUS (dwa kanały),
uniwersalny interfejs UART-TTL-5V (np.: zewnętrzny konwerter CAN-MCB10),
2 sterowane wyjścia zasilające (12/24V, Imax=50mA),
wbudowany akcelerometr (detekcja zmiany nachylenia i przeciążeń),
systemowa ochrona akumulatora pojazdu (automatyczne odłączenie nadajnika przy niskim napięciu akumulatora).

Nowoczesne akcesoria - GPS

Dzięki integracji systemu z dużą ilością akcesoriów dedykowanych do monitoringu GPS pojazdów, jesteśmy w stanie monitorować większość parametrów potrzebnych zarówno użytkownikowi samochodu osobowego, zarządcy dużej floty, czy osobie nadzorującej pracę sprzętu specjalistycznego.

Parametry dostępne dzięki wykorzystaniu dodatkowych akcesoriów:

Paliwo:Nasze nadajniki współpracują z gamą urządzeń pozwalających na monitorowanie poziomu paliwa, jak i jego spalania. Źródłem danych o poziomie paliwa w baku mogą być dane w magistrali CAN, zarówno sondy analogowe, jak i cyfrowe, pomiar napięcia pływaka, przetworniki impulsowych sygnałów pływaka. Informację o całkowitym spalaniu może być uzyskana z przepływomierza jak i z magistrali CAN.

Safety driving:Dzięki integracji naszych nadajników z tachografem lub Mobileye mogą one dostarczać dane związane z bezpieczną jazdą.

Eko driving: Nadajniki z serii LA mogą dostarczać informacji o sposobie jazdy kierowcy na podstawie danych z GPS, akcelerometru i CAN. Informacje znakomicie nadają się do budowy rankingów kierowców w obrębie firmy.

Monitorowanie temperatury i wilgotności jest możliwe za pomocą czujników analogowych lub cyfrowych, gdzie pomiar może się odbywać jednoczenie za pomocą 16 czujników cyfrowych i 2 analogowych.

Monitoring alarmowy:Urządzenia LA są przygotowane do współpracy z urządzeniami lub czujnikami wykorzystywanymi do monitorowania stanu pojazdu, lub kierowcy. Jednocześnie mają szereg funkcjonalności, które pozwalają wykrywać ubytki paliwa, zderzenia, holowanie, uniesienia pojazdu i inne.

Autoryzacja i identyfikacja jest realizowana za pomocą urządzeń pozwalających na identyfikację i/lub autoryzację, jak czytniki RFID, pastylki Dallas oraz przełączniki mechaniczne. Umożliwiają też blokadę rozruchu pojazdu w przypadku braku autoryzacji, lub alarm w aplikacji o braku identyfikacji.

Monitorowanie czasu pracy jest możliwe przy zastosowaniu przełączników mechanicznych (wykorzystanie służbowe/prywatne), integracji z tachografem lub za pomocą sygnału stacyjki.